duminică, 20 martie 2011

BUNICII DE DEPARTE

Toma Grigore (Croitoru') zis "poslusnicu", slujbas la curtea Domnului,( se ocupa cu hainele acestuia si era scutit de dari catre Domnie ) se numea bunicul mamei...a avut trei baieti si o fata.

Fata, Ecaterina, a fost casatorita cu Vasile Bogrea, lingvistul si filologul. Despre el Nicolae Iorga a spus ca " avea cea mai stralucita minte dintre romani" la inceputul sec. XX.

Unul dintre baieti, Mihai Grigore Poslusnicu, coleg de liceu cu Nicolae Iorga a fost muzicolog si a scris prima " Istorie a muzicei la romani".

Tatal mamei, in urma schimbului de populatii dintre U.R.S.S. si Germania, dupa divizarea Poloniei, rapirea Nordului Bucovinei si avand girul guvernului roman, a fost stramutat (fara nici-un fel de despagubire din partea Statului Roman) in Germania, cu sotia si cei doi copii. In primul razboi mondial fost inrolat in armata Austro-Ungara (traia in acea vreme la Cernauti) si la terminarea razboiului a trebuit sa-si rada falnica mustata si sa ramana si el cu aceiasi minuscula musca sub nas...Charlie Chaplin nu facea decat sa respecte moda vremii...A scapat fara a mai fi inrolat in al doilea razboi mondial si a trait in Germania lucrand ca "Schneider" (croitor)...aschia nu sarise prea departe de copacul originar...Bunica Ecaterina ( nascuta Bogdan la Cernauti) a jucat handbal in echipa Bucovinei, si a murit la scurt timp dupa razboi. Despre ceilalti strabunici pe linie materna, cu o incrucisare ametitoare de nume de familie (Posluschnik, Biak, Horvath) mama nu isi mai aminteste nimic...tine minte doar cateva versuri dintr-un cantec de leagan ce i le ingana tatal ei, in limba croata ! Mama si-a revazut tatal si fratele abia in 1963, dupa aproape 20 de ani...Bunicul patern avea sa-l cunoasca pe cel matern in 1965...
Sfarsit si inceput de secol si de lume in centrul si estul Europei...

7 comentarii:

  1. cu adevarat extraordinar faptul ca iti cunosti adancimea radacinilor...in sensul asta ma simt dezradacinata :(

    imi cer scuze...mi-am permis sa te tutuiesc pentru ca mi se pare mai simpla comunicarea...dar imi voi repara greseala daca doresti asta...

    RăspundețiȘtergere
  2. Tu Pandhora tu...credeam ca asta e subanteles de la inceput...daca vrei, te invat cum sa faci primii pasi in aflarea radacinilor...

    RăspundețiȘtergere
  3. mi-ar placea...chiar mi-ar placea...multumesc ioan...
    sa stiu ce fel de oameni se impletesc acum in mine...ma emotioneaza...
    poti sa razi...eu sunt visatoare dar intotdeauna mi-am intors ochii mintii in timp..scormonind...
    tu pari a fi un visator realist si metodic pe deasupra...ceea ce eu nu sunt :)

    imi place...imi place mult ce am gasit aici pe blogurile tale...o sa ma alatur admiratoarelor tale mai mult sau mai putin ploiestence si o sa-ti spun felicitari :)

    RăspundețiȘtergere
  4. o sa ma inveti?
    dar va trebui sa fii rabdator cu mine :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Tu decizi cand incepem cursurile prin corespondenta. Nici nu sti cata rabdare pot avea... doar sunt ploiestean de-al lui Nenea Iancu..., iar pe "cadura mare" ma plimb cu o trasura pe str. Pacientei...

    RăspundețiȘtergere
  6. nr 13 bis :))

    culmea e ca pe 13 m-am nascut...urasc 13-le...nu are o incarcatura pozitiva :(

    RăspundețiȘtergere