vineri, 1 aprilie 2011

PARINTI SI VICTIME EROI



Majoritatea ploiestenilor, fie mai in varsta sau mai tineri, cunosc cladirea Bisericii Luterane germane din oras, situata pe str. Stefan cel Mare nr. 36. Cladirea solida, cu arcade gotice a fost realizata in timpul razboiului avand multi enoriasi...Iat-o aici, asa cum aparea intr-un desen aflat pe coperta interioara a excelentului volum sris cu caractere gotice si care descria istoria acesteia asa cum a consemnat-o pastorul Hans Durlesser.


Interesant e faptul ca bisericii urma sa-i fie alaturat un corp de cladire in locul fostei scoli germane si al gradinitei frecvetata si astazi de copiii cartierului pentru o noua scoala si liceu...
S-a trerminat razboiul si majoritatea membilor comunitatii au fost deportati in Siberia, la Vorkuta, la Krivoirog si chiar dincolo de Cercul polar...doar pentru vina de a fi etnici germani...
Putini s-au reintors in Ploiesti si mai putin traiesc si astazi...Toti pastreaza insa inca vie amitirile dureroase din lagare, cateva hartii si fotorafii sau carti postale pe care si astzai se mai vad locurile in care cerneala si lacrimile s-au amestecat...
A fost si un adolescent, care pentru a scapa de o sanctiune a conducerii liceului Petru si Paavel, s-a inrolat voluntar....a trecut prin multe fronturi si in final a facut parte din cei 10000 de sodati care au fost incerecuiti la Budapesta...Din acei 10000 au mai scapat doar 110 ! Printre ei si ploiesteanul nostru...


Acum cativa ani, am rugat conducerea din acea perioada a orasului sa permita amplasarea unei simple cruci la mariginea cimitrului din padurea Crangul lui Bot, cu morminte ale soldatilor romani si germani ce au murind aparand Ploiestii...in memoria acestora...mai astept si azi raspusul...

4 comentarii:

  1. Buna seara ! Nimic nu este intamplator ! De ziua mortilor- 1 noiembrie 2011 - am aprins o lumanare si la mormantul lui Hans Durlesser. Mi-a transmis ceva dar nu realizez inca ce anume. Ma bucur ca v-am citit blogul. Am facut si cateva fotografii mormantului, pe care o sa vi le trimit pe e-mail: antonpan...?

    Cele bune !
    Adrian Malaescu
    0730798180

    RăspundețiȘtergere
  2. Cred ca mai am si acum un numar de telefon pe numele Malaescu Petrut...Am volumasul scris de Hans Durlesser despre istoricul Scolii germane din Ploiesti si despre constructia Bisericii Lutherane germane...veteranul despre care vorbeam, a murit de curand iar despre cimitirul de la Crangul lui Bot, nu se mai vorbeste nimic...nu mai astept nici-un raspuns...multumesc anticipat pentru poze!

    RăspundețiȘtergere
  3. Bună Ziua, M-ar interesa localizarea exactă a cimitirului de la Crângul lui Bot, dacă mă puteţi ajuta.

    RăspundețiȘtergere
  4. Bună Ziua, M-ar interesa localizarea exactă a cimitirului de la Crângul lui Bot, dacă mă puteţi ajuta.

    RăspundețiȘtergere